Broccoli- och skinkgratäng
2018-06-26 15:04:37

Broccoli- och skinkgratäng vvdb.se

Varför inte kombinera en potatisgratäng med stekt skinka och härligt grön broccoli? Denna broccoli- och skinkgratäng gör just det - ett toppenfint recept på en allt-i-ett-gratäng helt enkelt. Snål på kalorier, men rik på smak och näring. Mättande och festligt god; receptet hittar du här. 11 points / 422 kcal per portion

Läs hela artikeln, recept och näringsvärden

Krämig primörsoppa
2018-06-23 11:49:06

Krämig primörsoppa vvdb.se

Trött på proteinfattiga grönsakssoppor? Prova krämig primörsoppa som är proppfull med sojabönor. Den kan ätas som den är eller mixad slät. Ett utmärkt proteinrikt alternativ till er som inte äter kött och ändå vill njuta av en smakfull soppa som mättar länge och är lätt att tillreda. 5 points / 268 kcal per portion

Läs hela artikeln, recept och näringsvärden

Korv med bröd
2018-06-20 11:45:38

Korv med bröd vvdb.se

Ja, även du som är ViktVäktare kan njuta av skräpmat om du vill och bara tänker dig för lite grand. Korv med bröd är en av mina laster och tack vare ViktVäktarnas Chorizo eller ViktVäktarnas Grillkorv går det utmärkt att äta en bamse med bröd, ketchup, senap och bostongurka. Lär dig hur! 14 points / 426.7 kcal per portion

Läs hela artikeln, recept och näringsvärden

Kyckling hindi style
2018-06-17 13:06:24

Kyckling hindi style vvdb.se

Ett enkelt recept på kyckling hindi style som dock är lite tidskrävande då kycklingen skall marineras i cirka 30 minuter. I övrig är det inte så vidare värst mycket att säga om denna maträtt inspirerad av det indiska köket. Den kryddas rejält med garam masala och smakar inte mycket mer än så. 10 points / 438.8 kcal per portion

Läs hela artikeln, recept och näringsvärden

Vegmefärs med pasta
2018-06-14 14:04:54

Vegmefärs med pasta vvdb.se

Vegmefärs med pasta är ett vegetariskt recept baserat på en svensk, vegetarisk produkt. Vegmefärs (av sojaprotein), spaghetti, gul lök, morötter, zucchini, olivolja, krossade tomater, grönsaksbuljong, chilipulver, pressad vitlök, salt, peppar, sallad och ett rött äpple är allt som behövs. 8 points / 410.4 kcal per portion

Läs hela artikeln, recept och näringsvärden

Kalops
2018-06-11 07:10:52

Kalops vvdb.se

Kalops må kanske vara mat som hör höst och vinter till, men det skadar inte att vara förberedd. Här är ett utmärkt recept på kalops med rödbetor, potatis och morötter. Högrev ger den bästa kalopsen. Ekologisk kalops är en självklarhet! 13 points / 473.4 kcal per portion

Läs hela artikeln, recept och näringsvärden

En enkel frukost
2018-06-08 06:23:19

En enkel frukost vvdb.se

En enkel frukost är en perfekt start på dagen. Grovt surdegsbröd med smarta pålägg (skinka, ost, grönsaker), svart kaffe (naturligtvis utan socker/sötningsmedel), havregrynsgröt (extra fibrer) och ett glas iskall energidryck (sockerfri) för extra koffein så man orkar med dagen som väntar. 13 points / 447.1 kcal per portion

Läs hela artikeln, recept och näringsvärden

Nasi goreng
2018-06-05 12:01:46

Nasi goreng vvdb.se

Nasi goreng är en indonesisk rätt som i princip är det samma som stekt ris. Det är gott och enkelt att tillaga. Ingredienser: ris, lök, vitlök, paprika, rapsolja, sambal oelek, socker, rökt skinka, räkor, japansk soja, salt, peppar, ägg och margarin. 9 points / 379.9 kcal per portion

Läs hela artikeln, recept och näringsvärden

Lax i ugn med vitostkräm
2018-06-02 09:28:51

Lax i ugn med vitostkräm vvdb.se

Ordet lagom kanske beskriver lax i ugn med vitostkräm rätt bra. Det är ingen lyxmåltid, men är ändå många gånger bättre än fiskpinnar och pulvermos. Du behöver potatis, lax, citronpeppar, salt, matyoghurt, vitost, sparris och olivolja. 14 points / 545 kcal per portion

Läs hela artikeln, recept och näringsvärden